Anna Fogtmann

Kosmiczny odcinek podcastu Papaya.Rocks - Co się dzieje z ciałem człowieka w kosmosie?

22/12/2020 1051 views 6 likes
ESA / Space in Member States / Poland

Odpowiednik Papaya.Rocks to audycja prowadzona przez Michała Kukawskiego. Autor skutecznie łączy formę reportażu ze słuchowiskiem zadając rozmówcom bardzo ciekawe, często fascynujące pytania. Gośćmi jego audycji na temat kosmosu byli dr Anna Fogtman, która pracuje jako naukowczyni ds. załogowej eksploracji w zespole medycyny kosmicznej ESA oraz SciSpace w Europejskim Centrum Astronautów oraz Przemysław Rudź z Polskiej Agencji Kosmicznej.

Autor podcastu skupia się w odcinku na temat kosmosu na nurtujących wielu ludzi pytaniach. Co się dzieje z ciałem człowieka w kosmosie? Organizm człowieka przede wszystkim jest przystosowany do życia na Ziemi. Nawet niedługi pobyt w kosmosie oddziałuje na ludzki organizm. W jaki sposób? I co się wtedy dzieje? Michał Kukawski podkreśla, że odpowiedź na to pytanie jest szczególnie ważna w obliczu tego, że już w niedalekiej przyszłości ruszą komercyjne loty pozaziemskie.

Dzięki rozmowie z dr Anną Fogtman można poznać odpowiedzi na te wszystkie pytania. Dr Fogtman na co dzień zajmuje się opracowywaniem strategii ochrony zdrowia i ocenianiem ryzyka zdrowotnego astronautów w ich nadchodzących misjach na Księżyc. W podcaście pojawia się również Przemysław Rudź z Polskiej Agencji Kosmicznej, który opowiada m.in o słynnej legendzie o Isaacu Newtonie, który odkrył prawo powszechnego ciążenia.

Podcast dostępny jest pod linkiem.