Astris in development is an optional add-on to Ariane 6’s upper stage. It will interface directly with the payload to enable complex orbital transfers

Ariane 6 vizează noi misiuni cu treapta suplimentară Astris

03/08/2021 168 views 2 likes

ESA va spori versatilitatea rachetei europene Ariane 6 cu o treaptă suplimentară numită Astris, prin intermediul unui contract de dezvoltare în valoare de 90 de milioane de euro cu ArianeGroup. Aceasta face parte din strategia ESA de a extinde capacitățile Ariane 6 pentru a răspunde unei game mai largi de cerințe de transport spațial.

Astris urmează să fie gata până la mijlocul anului 2024 ca un echipament opțional la treapta superioară a lui Ariane 6 și se va conecta direct cu sarcina utilă. Acest lucru îi va permite Ariane 6 să ofere o serie de noi servicii de transport spațial, permițând transferuri orbitale complexe.

Astris va simplifica misiunile prin preluarea unora dintre capacitățile de propulsie încorporate necesare ale sarcinilor utile pentru a se muta în poziția lor finală pe orbită. Din acest motiv munca producătorilor de sateliți va fi mai ușoară pentru că nu vor mai fi nevoiți să includă acest lucru în proiectarea lor.

Arhitectura modulară a lui Astris îl face versatil, oferindu-i potențial pentru și mai multe aplicații.

Viitoarele misiuni spațiale, în special cele pentru aplicațiile de telecomunicații și explorare a spațiului, ar putea folosi Astris pentru a reduce costurile misiunii precum și riscurile. Prima care va beneficia de asta va fi sonda spațială Hera a ESA, o misiune de apărare planetară spre sistemul de asteroizi Didymos.

Prin intermediul lui Astris, Ariane 6 ar putea permite explorarea spațiului îndepărtat pentru împărțirea sarcinilor utile spre destinații precum asteroizii, Luna și Marte. Conceptul Astris va face obiectele din Sistemul Solar mai accesibile pentru o gamă mai largă de sarcini utile. Mai aproape de Pământ, Astris va mări capacitatea lui Ariane 6 de a implementa mai multe sarcini utile în orbite separate ale Pământului dintr-o singură lansare.

Mai multe informații aici.