The Sun in high resolution

Prima apropiere de Soare a lui Solar Orbiter

31/05/2022 134 views 1 likes
ESA / Space in Member States / Romania

Pe 26 martie, suportând temperaturi de aproximativ 500 de grade Celsius de pe orbita planetei Mercur, Solar Orbiter a transmis imagini spectaculoase ale Soarelui în timpul primei sale apropieri de steaua noastră.

Noile filmări detaliate arată activitatea din atmosfera solară și dezvăluie o varietate de caracteristici, inclusiv  un fenomen pe care oamenii de știință l-au poreclit "ariciul", datorită vârfurilor de gaz fierbinte care se întind în toate direcțiile.

Cele zece instrumente științifice ale Solar Orbiter funcționează acum împreună pentru prima dată. Unele observă Soarele, în timp ce altele măsoară simultan mediul din jurul sondei spațiale, permițându-le oamenilor de știință să facă legătura între ceea ce văd că se întâmplă la Soare și ceea ce Solar Orbiter "simte" din locația sa în vântul solar, la milioane de kilometri distanță. În săptămânile din preajma apropierii, Solar Orbiter a observat, de asemenea, mai multe erupții și chiar o ejecție de masă coronală, oferind o mostră de prognoză a vremii spațiale de pe Pământ.

Oamenii de știință din întreaga Europă - și partenerii ESA din întreaga lume - lucrează acum la interpretarea cantității uriașe de informații pe care Solar Orbiter le trimite înapoi și care promit să schimbe cunoștințele noastre despre cea mai apropiată stea.

Misiunea spațială Solar Orbiter este o colaborare internațională între ESA și NASA.

Mai multe detalii aici.