Solar Orbiter

Solar Orbiter se lansează spre Soare

07/02/2020 359 views 3 likes
ESA / Space in Member States / Romania

Misiunea Agenției Spațiale Europene (ESA), Solar Orbiter, va fi lansată de la Kennedy Space Center din SUA, cu obiectivul de a studia Soarele de aproape.

Solar Orbiter, o misiune condusă de ESA, cu o puternică participare a NASA, va oferi primele imagini ale regiunilor polare ale Soarelui, până acum necartografiate, oferind o perspectivă inedită asupra modului în care funcționează steaua noastră. Această misiune importantă va cerceta și conexiunea Soare-Pământ, ajutându-ne să înțelegem și să prezicem mai bine intervalele furtunoase de vreme spațială.

Misiunea este programată să se lanseze pe o rachetă Atlas V 411 din Cape Canaveral din Florida, SUA, pe 10 februarie 2020 la ora 06:03 ora României (respectiv 9 februarie, 23:03 EST).

Moonrise at Europe's mission control
Solar Orbiter unpacking

Proba spațială poartă 10 instrumente de ultimă generație. Aparatele cu teledetecție vor realiza imagini de înaltă rezoluție ale atmosferei Soarelui — coroana Soarelui — precum și ale discului solar. Alte instrumente vor măsura vântul solar și câmpurile magnetice solare din vecinătatea probei. Aceste măsurători vor oferi o perspectivă inedită asupra modului în care funcționează steaua noastră în termenii ciclului solar de 11 ani și cum putem prezice mai bine vremea spațială cu furtuni.

Solar Orbiter

Solar Orbiter va aborda întrebările mari din știința spațială pentru a ne ajuta să înțelegem cum steaua noastră creează și controlează bula uriașă de plasmă — heliosfera — ce înconjoară întregul sistem solar și influențează planetele din interiorul său. Misiunea se va concentra pe patru domenii principale de cercetare; în mare, acestea sunt:

• Vânt solar: Ce determină vântul solar și accelerarea particulelor de vânt solar?
  • Regiuni polare: Ce se întâmplă în regiunile polare atunci când câmpul magnetic solar își inversează polaritatea?
  • Câmp magnetic: Cum este generat câmpul magnetic în interiorul Soarelui și cum se propagă prin atmosfera Soarelui și spre exterior în spațiu?
  • Vremea spațială: ce influență evenimentele bruște, cum ar fi flăcările și ejecțiile coronale de masă asupra sistemului solar și cum produc erupțiile solare particulele energetice care conduc la condiții de vreme spațială extremă?

Solar Orbiter trebuie să funcționeze ani de zile într-una dintre cele mai ostile regiuni ale sistemului solar. La cea mai apropiată distanță, de aproximativ 42 de milioane de kilometri de Soare, se va afla la puțin peste un sfert din distanța dintre stea și planeta noastră, chiar în interiorul orbitei lui Mercur. Fiind atât de aproape de Soare, proba spațială va fi expusă la o lumină a soarelui de 13 ori mai intensă decât ceea ce simțim pe Pământ. De asemenea, va trebui să suporte și explozii puternice de radiații de particule provenite din exploziile din atmosfera solară. Protecția termică a navei spațiale este esențială pentru misiune, putând rezista la temperaturi de 500 ° C.

Mai multe informații despre Solar Orbiter aici.